Ekobohater

Zadanie

Zmiana postaw społecznych w oparciu o innowacyjne rozwiązania, grywalizację i social media
fiolet_check

7 000

uczestników projektu

fiolet_check

100 000

zaangażowanych osób w social media

fiolet_check

27

zaangażowanych szkół w ZGZM

fiolet_check

200 000

posegregowanych pojemników

Klient

EkoBohater to inicjatywa zrzeszająca osiem dolnośląskich gmin, mająca na celu prowadzenie edukacji ekologicznej oraz wdrażanie polityki Circular Economy. Projekt realizuje działania z zakresu zarządzania gospodarką odpadami i ochrony środowiska. Poprzez kampanie edukacyjne i interaktywne rozwiązania, EkoBohater angażuje lokalne społeczności do podejmowania proekologicznych działań. EkoBohater to związek zrzeszający 8 dolnośląskich gmin, który został powołany m.in. w celu zarządzania gospodarką odpadami i koordynacji działań w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Wśród jego zadań znajduje się prowadzenie edukacji ekologicznej i wdrażanie polityki Circular Economy.
Przeprowadziliśmy projekt społeczny, który zachęcił dzieci i dorosłych do segregowania odpadów, angażując ponad 7 tysięcy uczestników. Wykorzystaliśmy innowacyjne rozwiązania, grywalizację i social media, dzięki którym zaangażowaliśmy 100 tysięcy użytkowników, rozdaliśmy 3 tysiące nagród i posegregowaliśmy aż 200 tysięcy pojemników!

Czego oczekiwał Klient?

Wytyczne były jasne – mamy wywołać trwałą zmianę postaw i zachowań dzieci oraz dorosłych w zakresie segregacji odpadów, która przyczyni się do spowolnienia niekorzystnych trendów i powstrzymania procesów degradacji środowiska naturalnego, wykorzystując do tego ogromny potencjał i zasięg mediów społecznościowych.

Mieliśmy wolną rękę przy wyborze formy i metody dotarcia do odbiorców. Ograniczała nas jedynie własna kreatywność – a jej zdecydowanie w BiggerB nie brakuje!

Jak to zrobiliśmy?

Platforma internetowa

Na autorskim CMS stworzyliśmy od podstaw platformę online, opartą na nowoczesnych technologiach (PHP, JS, SQL, HTML5), która łączyła elementy społecznościowe i grywalizację. Dzieci mogły tworzyć swoje profile, realizować ekologiczne zadania, zdobywać punkty i śledzić swoje osiągnięcia.

Nieodłączna część - pomoc dorosłych

Projekt został zaplanowany tak, by angażować również dorosłych. Rodzice i opiekunowie pomagali dzieciom dokumentować zadania, akceptowali zdjęcia i wspierali je w odbieraniu nagród. Dzięki temu również dorośli aktualizowali swoją wiedzę ekologiczną i zmieniali przyzwyczajenia.

Skuteczne kampanie performance

Wykorzystaliśmy potencjał mediów społecznościowych, aby zwiększyć zasięg kampanii. Budowaliśmy zaangażowanie wokół idei projektu, inspirując uczestników do wspólnego działania na rzecz środowiska.

Zakres prac

  • Szczegółowa analiza potrzeb klienta i celów projektu
  • Opracowanie autorskiej platformy internetowej, wspierającej EKO edukację 
  • Wykorzystanie mechanizmów grywalizacji i elementów SoMe, które angażowały dzieci i dorosłych do działań proekologicznych
  • Zaprojektowanie i realizacja kampanii performance
  • Zachęcanie rodzin do wspólnej aktywności ekologicznej poprzez działania edukacyjne i system nagród

Rezultaty

people

7 000 uczestników projektu

social-media

100 000 zaangażowanych użytkowników SoMe

school

27 zaangażowanych szkół na obszarze ZGZM

litter

200 000 posegregowanych pojemników

Zespół realizujący

Ewa Sobieszek

Graphic Designer

Aleksandra Surudo Junior Performance Manager

Aleksandra Surudo

Junior Performance Manager

Marcin Budzyński

CEO

Podobne wpisy

Skontaktuj się z nami

Dziękujemy za wysłanie formularza.
Skontaktujemy się w ciągu 24h.