Uniwersytet Wrocławski to jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych uczelni wyższych w Polsce, założona w 1702 r. Zatrudnia niemal 2000 naukowców – uznanych specjalistów w swoich dziedzinach. Na 10 wydziałach kształci prawie 25 000 studentów oraz blisko 1500 doktorantów. To potężna społeczność pasjonatów wiedzy. Uczelnia przyciąga studentów nie tylko z naszego kraju, ale i z całego świata, intensywnie rozwijając swoją ofertę dla studentów zagranicznych.
Do grona naszych klientów dołączył Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Jego władze chciały zrealizować bardzo interesujący, międzynarodowy projekt i szukały wsparcia w obszarze digital marketingu.
Odpowiadaliśmy za zaplanowanie i wdrożenie strategii rekrutacyjnej, która umożliwi uruchomienie 2 nowych kierunków dla studentów zagranicznych na Uniwersytecie Wrocławskim. Kampanie performance realizowaliśmy od A do Z – od targetowania, przez tworzenie materiałów graficznych, wideo oraz copy, aż po dedykowane landingi.
Czego oczekiwał Klient?
Ambicją klienta był edukacyjny projekt z międzynarodowym rozmachem, a konkretnie uruchomienie 2 kierunków dla studentów zagranicznych: European Cultures oraz Public History. W minionych latach podejmowano próby ich utworzenia, ale przeszkodą był… brak chętnych.
Naszym głównym wyzwaniem było więc skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Zainteresowanie produktem edukacyjnym młodych osób – funkcjonujących w różnych kręgach kulturowych i językowych oraz codziennie bombardowanych setkami komunikatów marketingowych – bywa nie lada wyzwaniem. A że w Bigger B lubimy wyzwania…
Jak to zrobiliśmy?
Landing pages
Stworzyliśmy 2 oddzielne strony landing page – dla każdego z kierunków. Wyciągnęliśmy esencję z informacji dostarczonych przez klienta i ułożyliśmy komunikaty w taki sposób, by wstępne zainteresowanie zaowocowało jak najszybszym wypełnieniem formularza kontaktowego. Powstały szyte na miarę narzędzia do pozyskiwania leadów.
Performance Marketing
Skonstruowaliśmy 3-miesięczną, wielopoziomową kampanię rekrutacyjną, której celem było przekierowanie ruchu na landing pages. Zajęliśmy się nią kompleksowo – od targetowania, poprzez stworzenie warstwy wizualnej i copy, po realizację contentu video. Gdzie byli nasi odbiorcy? M.in. w Japonii, Francji, Grecji czy Tadżykistanie!
Zakres prac
Identyfikacja i analiza grupy docelowej.
Stworzenie dedykowanego landing page dla każdego z kierunków.
Zoptymalizowanie treści landing pages w celu maksymalizacji zainteresowania i zachęcenia do wypełnienia formularza kontaktowego.
Zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie 3-miesięcznej kampanii rekrutacyjnej.
Rezultaty
Blisko 100 pozyskanych leadów
Uruchomienie 2 kierunków dla studentów zagranicznych