Skiplinki
Klient:

PAULANER

Zadanie:
Opracowanie nowej koncepcji
prowadzenia komunikacji w Social Media
i zbudowanie zaangażowanej społeczności.
iMac

KLIENT:

Tlo_Case_Study_Logo_Paulaner

Nie ma wątpliwości – to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek piwa na świecie. Paulaner jest sponsorem piłkarskiego zespołu Bayern Monachium i może serwować swoje piwa podczas Oktoberfest.

Nie trzeba dodawać, że takie funkcje i zaszczyty nie są dostępne dla zwykłych browarów.

CELE:

Naszym zadaniem było stworzenie nowej koncepcji komunikacji w social mediach oraz zaangażowanie polskich followersów marki.

Z jakiegoś powodu światowa renoma i rozpoznawalność marki w naszym kraju nie wywoływały oczekiwanego efektu.

Stanęliśmy więc przed wyzwaniem polegającym na stworzeniu silnej, zaangażowanej społeczności, przy uwzględnieniu różnic w pozycjonowaniu marki w Polsce i na zachodzie oraz jednoczesnym zachowaniu tradycyjnych wartości legendarnego piwa.

Efekt naszej pracy miał wyróżnić Paulanera na tle prężnej konkurencji i zbudować przywiązanie użytkowników mediów społecznościowych do marki.

Paulaner_Social_Media_rzut
Paulaner Post

REALIZACJA:

W pierwszym kroku przeprowadziliśmy serię badań jakościowych i zorganizowaliśmy cykl warsztatów wewnętrznych z klientem.

To pozwoliło zidentyfikować bariery, które do tego momentu uniemożliwiały skuteczną komunikację przez social media z polskim konsumentem.

W oparciu o pozyskane dane, opracowaliśmy i wdrożyliśmy nową strategię komunikacji marki w mediach społecznościowych, która następnie została zaadaptowana na potrzeby pozostałych działań marketingowych marki w Polsce.

Egzekucja konceptu kreatywnego „Niezwykły Paulaner” przebiegła u nas tak jak zwykle – na maksymalnym skupieniu i w najwyższej możliwej jakości.

Każda grafika i animacja miały być celne, błyskotliwe i oczywiście niezwykłe. I takie właśnie były.

REZULTATY:

69,74% - wzrost zaangażowania fanów (porównanie 9 miesięcy naszego działania do analogicznego okresu w roku poprzednim),

344% - wzrost zaangażowania fanów profilu w pierwszym miesiącu naszej pracy,

stworzenie aktywnej i zaangażowanej społeczności fanów,

1. miejsce pod względem zaangażowania fanów w kategorii "piwa i cydry" według raportu Sotrendera.

Paulaner_Post_konkurs_Facebook

Piwo zwykle przelicza się na litry, ale w tym miejscu lepiej sprawdzą się twarde dane.

OPINIA KLIENTA:

Z przyjemnością polecam firmę Note Interactive sp. z o.o. jako partnera w biznesie w zakresie obsługi social media oraz doradztwa marketingowego.

Wysoki poziom kompetencji, dobra organizacja oraz sumienne i terminowe wywiązywanie się z powierzonych obowiązków to główne wyróżniki Note Interactive Sp. z o.o. Firma wykazuje się profesjonalizmem i kompleksowym podejściem do wykonywanych zadań, co bez wątpienia wpłynęło na rozwój Distribev Orbico Sp z o.o., a przede wszystkim na wizerunek marki Paulaner w Polsce.

Wszelkie nasze wątpliwości, czy uwagi zawsze wyjaśniane są na bieżąco i z dużą precyzją. Pracownicy firmy wykazują się ogromnym doświadczeniem, rzetelnością oraz znajomością specyfiki rynku. Doceniamy również możliwość otrzymania rekomendacji wykraczających poza zakres umowy.

Dotychczasowa współpraca pozwala nam z czystym sumieniem polecić firmę Note Interactive Sp. z o.o. jako solidnego, profesjonalnego i godnego zaufania partnera biznesowego.

Oryginalne referencje