Skiplinki
Klient:

PAULANER

Zadanie:
Opracowanie nowej koncepcji
prowadzenia komunikacji w Social Media
i stworzenie zaangażowanej społeczności.

CEL:

Pomimo światowej renomy i rozpoznawalności, wyzwaniem dla marki Paulaner było zaangażowanie polskich Klientów w mediach społecznościowych.

Naszym zadaniem było stworzenie nowej koncepcji komunikacji Paualnera w Social Media, która wyróżniałaby go na tle prężnej konkurencji, zagwarantowała wyrazistość i przywiązała do siebie użytkowników mediów społecznościowych.


Głównym celem było stworzenie silnej, zaangażowanej społeczności z uwzględnieniem różnic w pozycjonowaniu marki w Polsce i na zachodzie, z jednoczesnym zachowaniem tradycyjnych wartości legendarnego piwa.

iMac

KLIENT:

Paulaner to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek piwa na świecie. Jego historia sięga początków XVII wieku, obecnie zaś jest on jednym z zaledwie sześciu browarów, które mogą serwować swoje piwa podczas wielkiego monachijskiego święta piwa Oktoberfest.

To także jeden z głównych sponsorów bawarskiego zespołu Bayern Monachium.

REALIZACJA:

Najważniejszym aspektem przy każdym projekcie uwzględniającym komunikację z wykorzystaniem narzędzi Social Media jest dogłębne poznanie i segmentacja grupy docelowej.


Realizację projektu poprzedziliśmy serią badań jakościowych oraz cyklem warsztatów wewnętrznych z Klientem, co pozwoliło zidentyfikować i zdefiniować dotychczasowe bariery uniemożliwiające skuteczną komunikację przez Social Media z polskim konsumentem. 


W oparciu o pozyskane dane, opracowaliśmy i wspólnie z Klientem wdrożyliśmy nową strategię komunikacji marki w Social Media, która następnie została zaadaptowana na potrzeby pozostałych działań marketingowych marki w Polsce.

Niezwykły Paulaner to koncept kreatywny, który wymagał również niezwykłego podejścia.

Naszą pracę nad kreacjami i komunikacją marki cechowało bardzo duże przywiązanie do szczegółu – każda grafika musiała stać na najwyższym możliwym poziomie, każda animacja musiała spełniać wyśrubowane kryteria. Wszystko musiało być spójne, celne, błyskotliwe i niezwykłe.

.

Od 2020 r. prowadzony przez nas profil Paulanera jest oparty o wypracowaną wcześniej linię komunikacji oraz wytyczne wynikające z tegorocznego rebrandingu marki.

REZULTAT:

Bezpośrednim rezultatem wprowadzonej strategii komunikacji było znaczące zwiększenie zaangażowania fanów profilu Paulaner Polska. Wzrost ten wyniósł średnio 69,74% (porównanie 9 miesięcy naszego działania do analogicznego okresu w roku poprzednim), plasując Paulanera w raportach branżowych nad takimi markami jak Żubr, Perła oraz Tyskie.


Efektywność naszych działań znalazła również potwierdzenie w mediach branżowych. Zgodnie z raportami portalu Sotrender, już w pierwszym miesiącu naszej współpracy zaangażowanie fanów profilu wzrosło o 344%. Od tamtej pory posty profilu Paulaner Polska regularnie pojawiają się w raportach Sotrendera wśród najlepszych i najbardziej angażujących w swojej kategorii (Piwa i Cydry).


344% - wzrost zaangażowania fanów profilu w pierwszym miesiącu naszej pracy

Stworzenie aktywnej i zaangażowanej społeczności fanów

1. miejsce pod względem zaangażowania fanów w kategorii "piwa i cydry"

OPINIA KLIENTA:

Z przyjemnością polecam firmę Note Interactive sp. z o.o. jako partnera w biznesie w zakresie obsługi social media oraz doradztwa marketingowego.

Wysoki poziom kompetencji, dobra organizacja oraz sumienne i terminowe wywiązywanie się z powierzonych obowiązków to główne wyróżniki Note Interactive Sp. z o.o. Firma wykazuje się profesjonalizmem i kompleksowym podejściem do wykonywanych zadań, co bez wątpienia wpłynęło na rozwój Distribev Orbico Sp z o.o., a przede wszystkim na wizerunek marki Paulaner w Polsce.

Wszelkie nasze wątpliwości, czy uwagi zawsze wyjaśniane są na bieżąco i z dużą precyzją. Pracownicy firmy wykazują się ogromnym doświadczeniem, rzetelnością oraz znajomością specyfiki rynku. Doceniamy również możliwość otrzymania rekomendacji wykraczających poza zakres umowy.

Dotychczasowa współpraca pozwala nam z czystym sumieniem polecić firmę Note Interactive Sp. z o.o. jako solidnego, profesjonalnego i godnego zaufania partnera biznesowego.

Oryginalne referencje