Skiplinki
Klient:

KOEDU/ŻAK

Zadanie:
Uczynić Social Media skutecznym narzędziem
rekrutacji nowych słuchaczy oraz przeprowadzić
kampanie rekrutacyjne z użyciem autorskich rozwiązań webowych.

CELE:

CEL 1: SM jako narzędzie biznesowe

Uczynić z kanałów Social Media skuteczne narzędzie do prowadzenia rekrutacji nowych słuchaczy oraz udowodnić, że sprzedaż przez Social Media może nie tylko równać się, ale nawet przewyższyć tą, która prowadzona była równolegle przez Google Ads.

Cel 2: Koordynacja 84 profili

Ujednolicić, uporządkować i poddać centralnemu nadzorowi istniejącą już rozproszoną strukturę w Social Media – każdy z ponad osiemdziesięciu lokalnych oddziałów prowadził swój własny, niezależny profil na Facebooku i Instagramie.

Żak_Social_Media_Case

KLIENT:

Logo_Zak_Szkoly_2

Szkoły Żak to największa ogólnopolska firma edukacyjna. Jej początki sięgają roku 1998 a obecnie składa się na nią ponad 80 lokalnych oddziałów. Oferta edukacyjna Żaka to kilkadziesiąt kierunków nauczanych w szkołach policealnych, a także szeroki wybór szkoleń i kursów, w tym zawodowych.

Szkoły Żak pozwoliły podwyższyć kompetencje już ponad pół milionowi słuchaczy.

REALIZACJA:

Do zadania podeszliśmy dwutorowo. Po pierwsze, przejęliśmy prowadzenie głównego kanału Facebook Szkoły Żak oraz przekształciliśmy luźny zbiór osiemdziesięciu lokalnych profili, prowadzonych przez 80 administratorów  w jednolitą, skutecznie zarządzaną strukturę. Posłużyliśmy się tu modelem Profilu Globalnego i sieci Lokalizacji oraz wdrożeniem systemu post flow z wykorzystaniem narzędzia Napoleon Cat. Dzięki temu Centrala ŻAKa mogła przejąć pełną kontrolę nad komunikacją  marki w Social Media.


We współpracy z Klientem odświeżyliśmy linię graficzną marki wdrażając opracowany wcześniej nowy System Identyfikacji Wizualnej, który został uznany za jeden ze 100 najlepszych na świecie w konkursie REBRAND 2020.

Post_ZAK_Social_Media_oferta
Post Żak Social Media

iMac

Komunikację w Social Mediach podzieliliśmy na dwa główne komponenty.

Pierwszym z nich była aktywizacja fanów profili w mediach społecznościowych i zbudowanie zaangażowanej, prężnej społeczności.

Drugim – prezentacja oferty edukacyjnej Żaka w myśl claimu marki „Żak – sprawdzamy się w praktyce”. W komunikacji kładliśmy nacisk na praktyczne aspekty nauki oraz możliwości i perspektyw zawodowe, jakie daje zdobycie nowych, twardych kompetencji.

W kwestii wsparcia rekrutacji zaproponowaliśmy dwutorowy model działania:

  • Wykorzystanie potencjału strony głównej zak.edu.pl
  • Stworzenie dedykowanych rozwiązań opartych o projekty web i narzędzia reklamowe Facebooka

Zobacz profil

Strona główna Klienta, będąca do tej pory platformą służącą do zapisów generowała duży ruch tę z rozmaitych źródeł. Postanowiliśmy wykorzystać ją do intensywnych działań remarketingowych. W oparciu o narzędzia analityczne Facebooka (Piksel FB) przygotowaliśmy zestaw kilkudziesięciu grup docelowych odzyskując niekonwertujących dotychczas użytkowników oraz za ich pomocą dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców (działania na grupach Lookalike).

Zak_Landing Page3

Druga część naszych działań opierała się na stworzonych przez nas landing pages, poświęconych konkretnym kierunkom oferowanym przez Szkoły Żak. Zostały one przygotowane z myślą o maksymalizacji konwersji i jak najlepszym wykorzystaniu trafiającego na nie ruchu.


W przeciwieństwie do strony głównej Klienta (zawierającej łącznie kilkadziesiąt kierunków i kursów), każdy Landing page dedykowany był wybranej specjalizacji. Landingi posłużyły nam także jako platformy do wykorzystania reklam konwersyjnych – jednych z najbardziej zaawansowanych form reklamowych oferowanych przez Facebooka. Z reguły stosowane są one do „zwykłych” działań sprzedażowych i osiągają bardzo dobre wyniki w branży e-commerce, my jednak postanowiliśmy udowodnić, że równie dobrze mogą sobie poradzić z rekrutacją do szkół policealnych i kursów zawodowych.

Zobacz landing page

REZULTAT:

Wynik dwunastu miesięcy naszych działań na Facebooku prezentuje się następująco:

  • wzrost liczby formularzy (zapisów na kierunki i kursy) złożonych za pośrednictwem FB o 29,54% (dane za cały rok)
  • wzrost zasięgu treści publikowanych na profilu o 315% (porównanie czerwiec-grudzień rok do roku)
  • wzrost tempa przyrostu nowych fanów na profilu o 430% (porównanie czerwiec-grudzień rok do roku)
  • wypracowanie skutecznego modelu współpracy, który pozostawia lokalnym oddziałom swobodę działania, jednocześnie dając Klientowi kontrolę nad komunikacją marki na szczeblu centralnym.

Obniżyliśmy o 44% średni koszt wniosku
względem kosztu leadów pochodzących z reklam Google.
Żak_Case Study_Obsługa

wzrost liczby formularzy złożonych za pośrednictwem FB o 29,54%

wzrost zasięgu treści publikowanych na profilu o 315%

wzrost tempa przyrostu nowych fanów na profilu o 430%

Szkoły Żak Case Study1

Obniżyliśmy o 44% średnią cenę wniosku złożonego za pośrednictwem landing pages dzięki reklamie na FB względem ceny pochodzącej z reklam Google

Za pomocą narzędzi remarketingowych i zaawansowanych kampanii Facebooka uzyskaliśmy niższy o 37% średni koszt wniosku pochodzącego z głównej strony Żaka względem kosztu ruchu zapewnianego przez reklamy Google.

Autorskie strony landing page okazały się skutecznym narzędziem rekrutacyjnym – wnioski pozyskane za ich pomocą były średnio 44% tańsze niż wnioski pozyskiwane za pomocą reklam Google Ads.


Działania rekrutacyjne prowadzone na starej stronie internetowej, ale za pomocą narzędzi remarketingowych i zaawansowanych kampanii Facebooka pozwoliły nam dostarczyć wnioski, które były średnio 37% tańsze niż wnioski pozyskiwane za pomocą reklam Google Ads. W ten sposób pokazaliśmy, że odpowiednio skonfigurowane reklamy Facebooka mogą być bardzo skutecznym narzędziem rekrutacyjnym, a zastosowanie dedykowanych stron typu Landing Page może dodatkowo zwiększyć skuteczność działań rekrutacyjnych – również w tak trudnej branży, jaką jest Edukacja.

DODATKOWE DZIAŁANIA:

Niezależnie od podjętych działań w mediach społecznościowych i w obszarze budowy landing pages, stworzyliśmy i uruchomiliśmy dla Klienta platformę “doradzamyzawodowo.pl” oferującą test predyspozycji zawodowych, który w atrakcyjny sposób pozwala na określenie osobowości zainteresowanego kształceniem Klienta.

Po przeprowadzeniu testu, użytkownik nie tylko uzyskuje jego wynik ale również otrzymuje rekomendacje zgodnych z jego profilem i predyspozycjami kierunków oferowanych przez Szkoły Żak.


Zastosowana metoda – wyświetlenia formularza po wypełnieniu testu – sprawia, że potencjalni klienci są zaangażowani w proces na etapie prośby o dane, co znacznie zwiększa konwersję u osób, które decydują się je pozostawić. System oparty jest o całkowicie autorskie rozwiązanie do którego stworzenia wykorzystaliśmy technologie PHP, JS oraz MySQL. Nasz system wyposażony jest w wygodny panel administracyjny pozwalający modyfikować pytania i klucz odpowiedzi oraz zarządzać zgromadzonymi danymi. Co więcej, dzięki zastosowaniu autorskich rozwiązań strona jest znacznie szybsza niż w przypadku jakichkolwiek ogólnodostępnych popularnych rozwiązań.

Zobacz test

Doradzamy Zawodowo
Test predyspozycji_Zak

OPINIA KLIENTA:

Z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Note Interactive sp. z o.o. jako rzetelnego i profesjonalnego partnera w zakresie usług marketingowych. Od momentu nawiązania współpracy wszystkie zlecenia były realizowane sprawnie i solidnie. Standardy obowiązujące w firmie w pełni spełniają nasze oczekiwania. Dotychczasowy zakres współpracy obejmuje:

  • Kompleksową obsługę Social Media
  • Prowadzenie kampanii sprzedażowych w Social Media
  • Tworzenie materiałów video oraz przeprowadzenie sesji zdjęciowych
  • Projektowanie i wdrażanie stron internetowych

Podstawą kontaktów z firmą Note Interactive sp. z o.o. jest fachowość i solidność, które są połączone z osobistym zaangażowaniem we współpracę oraz wyczuleniem na indywidualne potrzeby klienta. Dodatkowym atutem firmy jest pełna dyspozycyjność pracowników udzielających zawsze maksymalnego wsparcia. Wysoka jakość usług świadczonych przez naszego kontrahenta wpłynęła znacząco na rozwój KOEDU sp. z o.o.

To wszystko stanowi doskonałą wizytówkę firmy, dlatego z ogromną przyjemnością możemy polecić usługi świadczone przez Note Interactive sp. z o.o. szczególnie tym, którzy poszukują solidnego Partnera do współpracy.

Oryginalne referencje