Na Performance Marketing, inaczej marketing efektywnościowy, składa się szereg działań marketingowych, w efekcie których potencjalni klienci decydują się na wykonanie oczekiwanych przez reklamodawcę czynności. Wchodzą na stronę, klikają w reklamę, wypełniają formularz lub ankietę lub po prostu składają zamówienie.
Najkrótsza droga do efektu wiedzie od dokładnie zaplanowanej strategii. Niezbędna jest wiedza o kliencie i jego potrzebach pozyskana ze źródeł online i offline, analiza behawioralna oraz umiejętność użycia tych danych do zaprojektowania doświadczenia zakupowego klienta, ścieżki zakupowej. Spersonalizowane treści zapewnią spójność wszystkich komunikatów na linii klient – marka, przedłużą jego kontakt z marką.
Wyznacznikiem skuteczności kampanii performance marketingowej jest wzrost konwersji, który pokazuje, ilu użytkowników faktycznie zrealizowało nas czynności. Stosujemy elastyczne modele rozliczeń.
Wyznacznikiem skuteczności kampanii performance marketingowej jest wzrost konwersji, który pokazuje, ilu użytkowników faktycznie zrealizowało nas czynności. Stosujemy elastyczne modele rozliczeń.
CPL (Cost Per Lead) – płatność za rejestrację w serwisie.
CPA (Cost Per Action) – płatność za reakcję użytkownika.
CPC (Cost Per Click) – płatność za pojedynczy klik w reklamę.
CPO (Cost Per Order) – płatność po złożeniu zamówienia.
CPS (Cost Per Sale) – płatność na podstawie wygenerowanej sprzedaży.
CPV (Cost Per View) – płatność za wyświetlenie filmu promocyjnego. Kampanie hybrydowe – połączenie różnych modeli rozliczeniowych.