Dywersyfikacja działań reklamowych jest potrzebna, aby zdobyć przewagę.
Korzystanie z alternatywnych rozwiązań i stosowanie niestandardowych kanałów pozwala taniej i sprawniej dotrzeć do świadomości grupy docelowej. Konkurencja jest tu po prostu mniejsza.
Polityka serwisów Meta oraz Google nie pozwala na reklamowanie każdego rodzaju produktów, a korzystanie z alternatywnych rozwiązań i stosowanie niestandardowych kanałów pozwala taniej i sprawniej dotrzeć do świadomości grupy docelowej. Konkurencja jest tu po prostu mniejsza.
Pinterest – platforma dedykowana szczególnie branży ecommercowej, home – deco, gastro oraz modowej. Nadal mało popularna w Polsce, mimo, że reklamy katalogowe i wizualizacje z linkowaniem do strony, bardzo efektownie prezentują markę użytkownikom.
Traffic Junky – promocja wszelkich produktów dla osób dorosłych, na których publikację nie pozwalają inne serwisy. Doskonała, a czasem jedyna, alternatywa dla producentów produktów takich jak używki, akcesoria erotyczne etc. Kampanie należą do skomplikowanych i złożonych. Efekty osiąga się poprzez crossowanie profilu ze stroną sprzedażową. Stosuje się grą skojarzeń, zmyślnie opracowany kontent dopasowany do produktów oraz wielowarstwową narrację.
Twitch – jest kanałem, którego najważniejszym fundamentem jest społeczność. Live streaming należy obecnie do jednej z najczęściej oglądanych form video w internecie. Ekosystem Twitch Ads pozwala nam na wyświetlanie reklam displayowych na samym portalu, a także podczas streamingów. Reklamowanie się na Twitchu, jest idealnym rozwiązaniem dla użytkowników, których grupa docelowa uznaje ten kanał za swoje ulubione miejsce spędzania czasu wolnego.
Reddit – reklamy na Reddit są doskonałym sposobem na bezpośrednie dotarcie do wyselekcjonowanej grup docelowych, które odwiedzają kanały społeczności dedykowane ich zainteresowaniom. Dzięki pogłębionej analizie, docieramy do miejsc, w których te grupy kształtują swoje opinie i podejmują decyzje zakupowe.
Stackoverflow – serwis popularny (ponad 100 milionów wizyt / mc) wśród odbiorców o wysokich wymaganiach, świadomych i zamożnych użytkowników technologii z całego świata. Ze względu na preferencje i status użytkowników najlepiej konwertują tutaj kampanie HR lub te, dotyczące narzędzi i rozwiązań IT.
Bing – konkurencja Google – sprawne narzędzie użytkowane przez seniorów oraz pracowników korporacji. Funkcjonalności tej przeglądarki umożliwiają import adsów z Google.